söndag 5 september 2010

Smaken av gårdagens drink finns fortfarande kvar under tungan
Vaknat alldeles förtidigt av solen som strålar in genom ett fönster utan persiener
Det är så lätt att slå upp ögonen och se den brunbrända kroppen som ligger brevid

Fan det här känns för bra
- Han smakar sömn-
han smakar som förr

Minnesbilderna från gårdagen snurrar i huvudet
varje bild ger ett hugg i magen
en kyss i rufsigt hår, sträva händer, ögonfransar som kittlar en hals
han smakade cigaretter och öl

Helvete vad det hugger
-Jag har förlorat mig själv igen-
det gör jag alltid

ett fåfängt försök att trassla sig ur sängkläderna som virat sig runt två kroppar
kommer aldrig komma här ifrån
starkar armar runt en kropp, gröna ögon, ett leende, bubblande lycka och ett pärlande skratt

åhh mitt hjärta klarar inte mer
- borde veta bättre-
mitt hjärta vill ta risken

utsmetat smink, kinderna smakar fortfarande salt, men det är så lätt att glömma gårdagens bittra tårar och arga ord
gamla svek och de brutna löften som gjorts någon gång för längesedan känns fortfarande
vi svek varandra

fan fan fan
- nu börjar mitt självbedrägeri-
det är så lätt att smälta igen









Inga kommentarer: