söndag 26 september 2010

Musiken pulserar i blodet, hjärtat dunkar i takt med basen och alkoholen gör tankarna till en diffus massa, som tiotusen färgglada fjärilar i en storm
ikväll är jag är lycklig
ljusa lockar på ett för trångt dansgolv,händer på en höft och en het andedräkt i nacken som ger gåshud längs ryggraden
en liten hand fångad i en större påväg där ifrån
ikväll är jag kär i dig
förväntningarna får det att hetta i kroppen och ljusen ifrån gatan bildar mönster på två dimmiga leenden genom en regnvåt taxiruta påväg någonstans, på väg hem till honom
du är mitt substitut för någon jag förlorat för längesedan
det var inte bra. för fumliga händer bedövade av den där sista drinken, andedräkten är inte bekant och kroppen har inte lärt sig att forma sig efter någon annans än.
Det blir ett tafatt hejdå och en fumlig kram i dörren, vågar inte riktigt möta blicken
satan hur ser jag ut egentligen
trapphuset ser inte likadant ut i dagsljus, solskenet gör ont i ögonen och fötterna vet inte riktigt vilken väg de ska gå
hinner precis med spårvagnen på väg hem
jag vet jag inte borde, men spänningen får det att skälva i kroppen

Inga kommentarer: